VRÁTIT SE DOMŮ JE ŽIVOT

16.12.2023 23:54

VRÁTIT SE DOMŮ JE ŽIVOT

- Řekni mi, když člověk nepřestane být Synem, co s ním udělá pokání?
- Pokání je „vzpamatování se", „přijít k sobě“.

Proto je pokání (metanoia) obratem mysli o 180 stupňů. Úplná proměna mysli.
Marnotratný syn přišel k rozumu - vzpamatoval se, tj. děje se to NE S PŘIROZENOSTÍ, ale S MYSLÍ!
Přišel k rozumu a vzpomněl si, že se musí vrátit domů!

Řekl si: „Mám Otce. A Otec má HOJNOST (dostatek)".

Nehledě na to, že syn měl v hlavě „guláš“, jeden z příznaků toho, že se vzpamatoval, to znamená, že SE VRÁTIL ke své skutečné přirozenosti (přišel k sobě, příznak znovuzrození) – VĚDĚT, ŽE HOJNOST JE U OTCE!

Průměrný křesťan věří v hojnost kdekoli jinde než v Otcově domě. Chodí sem a tam, pase prasata nebo cokoli jiného, ale neuvědomuje si, že v Otcově domě je hojnost.
Řekněte: VÍM, že DOMA U OTCE JE HOJNOST!

Dokážete si představit víru "marnotratného" syna, který se vzpamatoval: "Vzal jsem a promrhal polovinu svého jmění...... Roky jsem byl pryč, ale vím jistě, že Otec tam má hojnost".
Prakticky je to tak: Otci tam nic neubývá, má tam vždycky hojnost!
OTEC NIKDY NEPROHRÁVÁ!

Svatí, chci vám říct - mnozí z vás mají s tímto myšlením stále problémy. Neuvědomujete si, že Otec má mnoho, hmatatelně mnoho! Reálně je pro vás připraveno mnoho peněz a mnoho příležitostí.
Pokud z toho nejste nadšeni, ještě jste se nevzpamatovali.
Ano, máte přirozenost Syna, ale ještě jste se nevzpamatovali. Přijít k rozumu, vzpamatovat se, znamená poznat, že OTEC MÁ HOJNOST.

- Nevěřím, že Otec má pro mě mnoho....
- Tak jsi se určitě ještě nevzpamatoval, nejsi sám sebou!
Zadej si otázky: „Co je se mnou špatně? V čem jsem ještě nepřišel k rozumu? Kde jsem ještě nepřišel k sobě?"
A řekněte: "Vzpamatuj se! OTEC TOHO MÁ HODNĚ! JDU TAM! JDU K OTCI!
Sám jsem to říkal v letech, kdy jsem neměl hmatatelně nic. Radoval jsem se!

...Když se marnotratný syn vrátil, Otec řekl: „Radujme se, že se vzpamatoval, přišel k rozumu!"
A to je projevem oslavy (jedním ze znaků, že jsi sám v sobě), že SE RADUJEŠ, protože jakmile se vzpamatuješ, sám Otec pro tebe pořádá oslavu!
Pokud žádnou oslavu nevidíš, nejsi sám sebou.

Prostudujte si podobenství o dobrém Otci nebo, jak se říká, o marnotratném synovi a pochopíte vše o znovuzrození.
„Znovuzrodit se" znamená přijít k rozumu, vzpamatovat se, přijít k sobě, protože původně jsi byl znovuzrozen, ale dostal ses do shromáždění mrtvých: „Člověk, který sejde z cesty rozumu, bude nalezen ve shromáždění mrtvých."
Jakmile marnotratný syn opustil domov, ztratil rozvahu, odešel od samého sebe, od své identity: „Marnotratný syn je ten, jehož nohy nespočívají doma."
Marnotratnost (bloudění) je, když vaše nohy nebydlí doma, a DOMOV JSTE VY.
Být mimo sebe znamená žít všude, ale ne VNITŘNĚ, nežít vnitřním životem, nedýchat.
Řekni: DÝCHÁNÍ – TO J E NEJLEPŠÍ ZPŮSOB, JAK PŘIJÍT K SOBĚ!

A v určité chvíli synek začal dýchat!

Vzhlédl k nebi a uvědomil si, že s ním nemá žádné spojení.
To je to, co je někdy nutné udělat, pozvednout oči k nebi a zamyslet se - mám spojení s nebem, se světem Božího Syna?
Řekl Otci: „Zhřešil jsem proti Nebi a jsem před Tebou vinen!"

To znamená - ve VZTAHU k nebeským věcem došlo k chybě, která vedla k vině vůči Otci, která vám brání přijít k němu pro hojnost, pro jídlo, brání vám nosit na prstě prsten.
A lidé sedí a čekají na nějaké znovuzrození shůry, aniž by věděli, odkud přicházejí.
Jak se můžeš vrátit k Otci jako „marnotratný" syn, jestli jsi tam „nikdy nebyl"?

Proto když k nám přicházejí noví lidé, říkám: „Vítejte doma!", protože slyším: „Nepřicházíš na nějaké nové místo, přicházíš domů, jsi v nebi!".
 

ANDREJ JAKOVIŠIN

z kázání MÍSTO VŠECH MOŽNOSTÍ. PŘIJĎ K SOBĚ